Hezkuntza proiektua

Hezkuntza eredua

Gaitasunen garapena

Gaitasunen garapena da Lauaxetaren hezkuntza-ereduaren ardatza. Horren bidez, ezagutzak, gaitasunak, jarrerak, balioak eta printzipioak eragiteko gaitasuna garatzea da helburua, ikasleak zenbait testuingurutan eraginkortasunez eta erantzukizunez egoerak edo eginkizunak ebazteko gai izan daitezen. Garapen hori hiru etapatan gertatzen da, ikaslearen errealitatera egokituta dagoen eta horrekin koherentea den ikaskuntza-plan bat diseinatzeko.

Konpetentziak, Lauaxeta Ikastolan Inforgrafía- Konpetentzi motakKonpetentziak, Lauaxeta Ikastolan

Think S(h)are

Think S(h)are proiektuak, eta proiektua bera osatzen duten programek, ohiko curriculumeko edukiak gainditzen dituen curriculum-aberastea ekartzen dute. Zenbait formatu eta ikasteko eremuren bidez esperimentazioa eta ikaskuntza esanguratsua sustatzen duten metodologia berritzaileak erabiliz aplikatzen da.

Ikasketa kooperatiboa

Gizarteak oro har hobetzeko oinarrietako bat lankidetza da. Lauaxetan balio horiek landu nahi ditugu, izan ere, jakin badakigu lankidetza-lanari esker gizarte hobea lor daitekeela.  Lankidetza-ikaskuntzarekin ikasleek elkarrekin lan egiten dute, taldeko kide bakoitzak bereak lortzen baditu, helburuak lortzen direlako. Taldeak kide guztien ezagutza eta lana behar ditu.  Horrez gain, gaur egungo eta etorkizuneko lan-testuinguruek pertsonek lankidetzan eta beraien taldeekin lan egiten jakitea eskatzen dute. Horretarako, ezinbestekoa da adin goiztiarretatik dagoeneko trebatzen hastea.

Infografia ikasketa kooperatiboa

Proiektutan oinarritutako ikaskuntza

Ikasleek mundu errealean, hots, gelaz harago, aplikatzen diren proiektuak prestatzen, txertatzen eta ebaluatzen dituzten ikaskuntza-eredua da. Ikasleek pentsatzea eta proiektu baten diseinuan oinarrituz jardutea sustatzen dute, finkatutako estrategiak dituen plan bat eginez, erronka edo arazo bati irtenbide bat eman diezaioten. Helburua ez da curriculumaren helburuak betetzea bakarrik.

Zenbait teknika ikasten dituzte arazoak konpontzeko, bestelako ikuspegiak dituzten pertsonekin harremanetan daudelako. Horrek, hazkunde emozionala, intelektuala eta pertsonala suspertzen ditu, haiekin esperientzia zuzenak izanez.

Infografia Proiektuen ibilbidea

Egiten ikasten / Learning by doing

Gure ustez, ikaslearen ikaskuntzak eta hazkuntzak ikaslea bera inguratzen duen testuinguruarekin lotuta egon behar dute gaitasunen garapena benetakoa eta eraginkorra izan dadin. "Learning by doing" bidez lan egiteko, bere benetako bizitzako hainbat egoera sartzen ditu hezkuntza-testuingurura, ikaskuntza hori benetako prozesua eta prozesu sakona izateko.

Gizarte-konpromisoko ikaskuntza

Gaur egungo erronka adituak izaten ikastea da, baina gure gizartearentzat erabilgarriak izanez. Hori dela eta, Lauaxetako ikasleek zenbait ikaskuntza-proiektutan parte hartzen dute. Hor, ezagutzetan, gaitasunetan, trebetasunetan, jarreretan eta balio moraletan dituzten ezagutzetan emaitzak hobetzeaz gain, beraien inguruarekin konpromisoa duten herritar gisa ere jokatzen dute.

Ikaskuntza eleaniztuna

Komunikaziorako gaitasuna XXI. menderako gaitasun nagusietako bat da. Horregatik, Lauaxetako ikasleek hirueledunak (euskara, gaztelania eta ingelesa) izateko aukera dute, hizkuntza horiek modu orekatuan ikasiz eta erabiliz. Horrez gain, beste hizkuntza batzuk ere sakontzen ditu, hala nola frantsesa, alemana edo latina.

Tutoretza eta bikaintasunerako orientabidea

Ikasleengan, haien hobetzeko gaitasunean eta ikasle nahiz pertsona gisa duten aurrerapenean sinesten dugu. Hori dela eta, tutorizazioa (tutorearen irudia) eta ikaskuntzaren pertsonalizazioa norbera hobetzeko bi ardatz nagusi dira. Horrela, ikasle bakoitza bere ikaskuntza-prozesua sortzen joaten da, bere curriculuma eta eredu pertsonalizatua ere eratuz.

Sormena eta ekintzailetza

Sormenean eta ekintzailetzan heztea, aldaketarako heztea eta originaltasunean, malgutasunean, etorkizuneko ikuspegian, ekimenean, konfiantzan aberatsak diren pertsonak, arriskuak gustatzen zaizkien eta eskolan eta egunerokotasunean sortzen zaizkien eragozpen eta arazoei aurre egiteko prest dauden pertsonak sortzea da. Bide horretan, berrikuntzarako tresnak funtsezkoak dira.

Ikaskuntza gogoetatsua

Ikaskuntza gogoetatsua ikasi nahi dena, bai jarrerak bai edukiak, sakonean ikasten dela bermatzeko modurik eraginkorrena da. Horrela, ikasleak etengabe aztertu eta ebaluatzen du egindako lan-prozesua, eta hobetzeko ondorioak ateratzen ditu, geroago berriro aplikatu ahal izateko.

Lauaxeta Ikastolaren helburua ikasleak bere burua garatzea eta gero eta konplexuagoa den gizarte batean txertatzea da, gizartea bera hobetzen lagun dezan. Hori horrela, Lauaxeta Ikastolaren Hezkuntza Ereduan ezinbestekoak dira:  ikasleen gaitasunak garatzea, berrikuntza, ikaskuntza-metodologia aurreratuak, ikasteko hainbat aukera eta ikaskuntza pertsonalizatua. 

Ikasle bakoitzaren ikaskuntza-prozesua garapen pertsonal, kognitibo eta sozialaren inguruan antolatzen da, hiru etapa handitan: Sendotu, Jabetu eta Erabaki. Eskema horri esker, ikaskuntza-proiekturik pertsonalizatuenetako bat lortzen da.

 

Ate Irekiak!

  • Q de calidad 2001
  • Q de calidad 2003
  • Cooperativa de utilidad pública
  • EFQM
  • Certificado de Escuela Sostenible
  • UNESCO
  • Distinguished Educator
  • Logo heldutasuna IKT
  • Academica diploma dual international studies
  • Cambridge English Language Assessment