Hezkuntza proiektua

Lehen Hezkuntza - 1. eta 2. maila

Think S(h)are

Think S(h)are proiektuaren izenak haren helburu eta kontzepturik garrantzitsuenak adierazten ditu: Think = Pentsatzea ; Share = Partekatzea ; Sare = Gaitasun eta ezagutzen sarea.
Think S(h)are proiektuaren helburua geletan curriculuma aberastea da, esperimentazioa eta ikaskuntza esanguratsua sustatzen duten metodologia berritzaileak erabiliz, hainbat formatu eta ikaskuntza-eremuren bidez. 

Formatu metodologikoa: Linked Spaces

Ezagutzen eta gaitasunen transferentzian oinarritutako ikaskuntza-prozesuak sustatzen dituzten eremuak eta uneak sortzea du helburu. "Elkarrekin erlazionatuta dauden eremuen" sistema bat da, eta ikasleak ibilbide bat egingo du sistema horretan gaitasun eta ezagutza jakin batzuk bereganatzeko, hainbat material erabiliz (manipulazio-jolasak, aplikazioak, mahai-jolasak) eta autonomia, askatasun eta erregulazio maila desberdinekin. Ibilbideak 4 eremu ditu eta bakoitzak bere ikasteko estiloa du: Ikaskuntza gidatua, ikaskuntza autonomoa, jolas didaktikoa eta jolas librea.

Formatu metodologikoa: Tailerra

Tailerrak ikasteko eremuak dira, eta bizipenak aztertzeaz gain, behaketa, ikerketa eta azterketa nagusi dira, datuak bildu eta gordetzen dira, hipotesiak egin eta estimua kontuan hartzen da. Horregatik guztiagatik, BiziMat programa didaktikoa mota horretako formatu metodologikoek matematikaren eduki askori, hala nola geometriari, estatistikari eta probabilitateari, neurriei eta magnitudeei eta bestelakoei ekartzen dien eraginkortasunaren erakusgarririk garbiena da.

GASE: Garapen sozio-emozionalerako programa

Programa honi esker, Haur Hezkuntza ikasleek gizarteko bizitzari buruzko ezagutzak (kultura, ohiturak, arauak...) bereganatu eta modurik positibo eta orekatuenean bizitzari aurre egiteko beharrezkoak diren gizarte- eta emozio-gaitasunak garatzen dituzte. Eremu horretan, batetik, eguneroko berezko gatazkak aztertzen dira; bestetik, sozialki eta emozionalki osasuntsua eta zoriontsua den pertsona bati egokitzen zaizkion gaitasunak eta trebetasunak lantzen dira, modu esplizitu eta prebentziozko modu baten bidez.

"Artez Arte" programa

Programaren helburua arte-sormena garatzea da, eta hor bi ikaskuntza- eta esperimentazio-eremu ezartzen dira. Batek, margotzeko oinarrizko gaitasun eta teknikak bereganatzea du helburu. Besteak, berriz, erabateko sormen autonomo, independente eta dibergenteko uneak ematen ditu, eta horietan, hainbat baliabide material erabiliko dituzte ikasleek.

"ArkiLego" programa

Txikienak arkitektoak dira bokazioz, eta programa honen helburua da berez eraikitzeko duten gaitasunari ahalik eta etekinik handiena ateratzea. Horrela, hainbat eraikin, eremu eta elementu sor ditzatela eskatzen zaie, betiere lankidetzan eta modu sortzailean.

TIC - TAC - TEC programa

Geletan teknologia berriak sartu eta erabiltzearekin konpromiso handia dugu. Zenbait une eta eremu sortzen ditugu mota horretako tresnak (Ipad, pantaila digitala...) erabil ditzaten, ikasi behar dutelako, eta horrela, ikasleen errendimendu intelektual eta soziala ere hobetzen da.
Etapa honetan programazioari buruzko oinarrizko ezagutzak garatzen ditugu BLUEBOOT robotaren bidez. Horrekin, 5 urteko gelan bezala, tresna eraginkorra emango zaie ikasleei espazioaren eta programazioaren ezagutzak erabil ditzaten.

"BiziMat" programa: Logika eta matematika

Manipulazioa eta esperimentazioa nagusi dira matematika-saioetan, matematikako kontzeptuekin zerikusia duten gaitasunak eta ezagutzak garatzeko erabiltzen diren jolas didaktiko, baliabide material eta aplikazioen esker, Linked Spaces metodologiaren bidez.
Lehen Hezkuntzan, gainera, manipulazio-tailerrak egiten dira, benetako egoerak eta egoera esanguratsuak sortzeko, ikasleek geometriarekin, neurketarekin eta zenbatespenarekin, probabilitatearekin eta estatistikarekin, salerosketarekin eta diruaren funtzioarekin eta bestelakoekin zerikusia duten nahikoa ezagutzak eta gaitasunak gara ditzaten.

"Ikerlari" programa: Gizarte eta Natura Zientziak

Mundu naturala aztertzearekin zerikusia duten proiektuen programa bat da. Hor, ikasleek ikertzaileenak eta esploratzaileenak egingo dute, hipotesiak sortuz, datuak bilduz eta aztertuz, naturaren arrazoi eta eraginei buruz gogoeta eginez. Nabarmentzekoa da eskolako ortuak programa honetan duen protagonismoa.
Haur Hezkuntzako "Ikerkerlari" programari beste dimentsio bat ematen zaio etapa honetan, eta "Problem Based Learning" (PBL) bidezko metodologian oinarritutako saioak bihurtzen dira. Saio horietan, beraien gizarte- eta natura-ingurunearekin zerikusia duten ezagutzak bereganatuko dituzte ikasleek, ikerketaren bidez, izan duten benetako arazo bat konpontzeko eta euren kezkei erantzuteko.

Filosofia

Lau eta bost urteko geletan egiten den programa da, eta umeen jaiotzetiko kezkez baliatzen da, sustatuz eta pentsamolde gogoetatsua eta eraginkorra izan ditzaten orientatuz. Horretarako, zalantza moral eta funtsezko zalantzei buruzko eztabaida eta norberaren gogoeta eta besteekiko gogoeta erabiltzen dira. Sentikortasuna eta aztertzeko eta inguruan dituzten gauza guztiak ezagutzeko jakin-min handia duten pertsonak izateko beharrezkoa den konpromisoa garatzea da helburua. Horretarako ezinbestekoa da "maieutikaren" lana, egiari eta ikasle bakoitzak duen ezagutzari balioa emanez. Horrela, pentsamendu independentea, sortzailea eta dibergentea sustatzen da eta norberaren gogoetak errespetatzen dira, "egia" ezagutzera ematen da eta baita ideien "kontzeptualizazio mugatua" ere.

HitzHartu programa: Hizkuntza-adierazpen sortzailea

Mota honetako saioak Linked Spaces metodologiaren eta talde handiko dinamiken bidez ematen dira, eta oso egokiak dira ikasleen berez duten diskurtsoak sortzeko gaitasuna lantzeko. Helburu nagusia da zenbait diskurtso eta testu jolasen eta jolas-dinamiken bidez garatzea, haien motibazioari eragiteko, izan ere, horrela, diskurtso-gaitasuna hobetuko dute, hainbat hizkuntza-baliabide, baliabide erretoriko eta estilistiko bereganatuko dituztelako.  Diskurtso mota bakoitza ezagutu eta barneratuko dute, biziz eta erabiltzea eragiten duten jolasen bidez sortuz. Horrez gain, literaturaren zenbait kultura-elementu erabiliko dituzte eta poeta, idazle, dramaturgo edo aktore sentituko dira.

Liburutegia

Liburutegia Linked Spaces-en hiru eremuetako bat da euskarazko eta gaztelaniazko saioetan, eta tresna eraginkorra ere bada irakurketa sustatzeko. Liburutegia puff eta apar-gomazko eserlekuz beterik dagoen eremu handia da, eta horiekin hainbat egitura eta espazio sor ditzakete ikasleek, lasaitzeko eta taldeka nahiz bakarka irakurketaz gozatzeko.

Dantza, abesbatza eta adierazpen artistikoa

Etapa honetan, ikasleek, beraien zaletasunei adituz, dantza, abesbatza edota adierazpen artistikoa ekintzetan murgiltzeko aukera dute. Ekintza hauek, ikasleen sormena eta beronen adierazpena dute helburu.

Eskola ortua

Naturagaz kontaktua, km-0 edo gertuko ortuarien bitartez elikatzeko aukera, elikadura eta norbere osasunaren loturaz ohartaraztea eta kontsumo eta produkzio jasangarriak zuztatzea dira besteak beste proiektu honen bitartez lortzen doguzanak eta Lauaxeta Ikastolak, izan ere, horretarako, ingurune aparta dauka bere alde.

Lauaxeta Ikastolako eskola ortua, Laia proiektuaren bitartez gauzatzen da.

Laia proiektua- Lauaxeta Ikastolako eskola ortua

Derrigorrezko Lehen Hezkuntzan sei maila daude, eta maila horietan oinarrizko gaitasunak finkatzeaz gain, lan egiteko teknikak ere sartzen dira, errealitatea aztertzeko eta haren ikuspegi arrazional eta objektiboagoa izateko. Gero eta zailagoak diren lanak egiten dira, lankidetzan lan egiten hasten dira eta ikasleak gero eta autonomoak dira. Prozesu honetan guztian, norberaren desberdintasunen arabera, hainbat ikaskuntza-egoera eta -erritmo egoten dira. Beraz, ikasle bakoitzaren berezitasuna, autonomia eta irekitasuna modu egokian tratatu behar dira.
Jakinaren gainean erabiltzen dira gaitasunak eta tresnak, ezagutza modu autonomoan ikertzeko eta aztertzeko.

Ate Irekiak!

  • Q de calidad 2001
  • Q de calidad 2003
  • Cooperativa de utilidad pública
  • EFQM
  • Certificado de Escuela Sostenible
  • UNESCO
  • Distinguished Educator
  • Logo heldutasuna IKT
  • Academica diploma dual international studies
  • Cambridge English Language Assessment