Aurki gaitzazu

Lehen Hezkuntza

Derrigorrezko Lehen Hezkuntzan sei maila daude, eta maila horietan oinarrizko gaitasunak finkatzeaz gain, lan egiteko teknikak ere sartzen dira, errealitatea aztertzeko eta haren ikuspegi arrazional eta objektiboagoa izateko.

Gero eta zailagoak diren lanak egiten dira, lankidetzan lan egiten hasten dira eta ikasleak gero eta autonomoak dira. Prozesu honetan guztian, norberaren desberdintasunen arabera, hainbat ikaskuntza-egoera eta -erritmo egoten dira.

Beraz, ikasle bakoitzaren berezitasuna, autonomia eta irekitasuna modu egokian tratatu behar dira.
Jakinaren gainean erabiltzen dira gaitasunak eta tresnak, ezagutza modu autonomoan ikertzeko eta aztertzeko.

11
Konpetentzien garapena

Konpetentzien araberako lanaren helburua ikasleak zenbait gaitasun garatzea da, bere erronka pertsonalei aurre egin diezaien eta zoriontsu izateko gaitasunean laguntzeko. Izan ere, gaitasunen helburua ez da “jakitea” bakarrik, “egiten jakitea” ere bai.

Jakintza hori aplikatzen da eta hainbat egoera eta testuingurutara egokitu daiteke. Horrela, bizitzan ondo moldatzen jakingo dute gure ikasleek. Kontzeptuzko edukiek garrantzitsuak izaten jarraitzen dute, baina ez dira helburua, baliabidea baizik.

Konpetentzien webgunea

Infografia - konpetentzi motak

Euskal identitatea eta euskara

Lauaxeta Ikastola euskalduna da eta ama hizkuntza bezala edozein duten familiak jasotzen baditu ere, konpromiso osoa dauka ikasleen euskalduntze prozesuarekin eta euskaldun identitatearen baloreekin. Horregatik hainbat ekimen eta eskaintza dauzkate ikasleek beraien bizitza akademiko guztian zehar:

 

Pentsamenduan oinarritutako pedagogia – OneTwoThink

Ikasketa prozesuaren ardatz oinarri nagusia pentsamendua da. Gero eta pentsamendu prozesu eraginkorragoak gauzatu, hare eta esanguratsuagoa eta aberatsagoa izango da ikasketa arlo guztietan, bai pertsonalean eta baita akademikoan ere.

Horregatik ezinbestekoa da ikasleek txikitatik pentsamendu analitiko, kritiko, sortzaile eta metakognitibo eraginkorrerako jarrerak, ohiturak, trebeziak eta estrategiak bereganatzea. 

OneTwoThink

Filosofia eta etika programa 

Gure helburua ikasleek txikitatik balore eta konpromiso etiko, sozial eta zibikoak garatzea da. Horregatik asteroko “etika eta filosofia” saioetan, ikasleek, pentsamendu filosofiko eta kritikoaren lanketarekin batera, aipatutako baloreak garatuko dituzte honakoei esker:

Ikasketa esanguratsua, kurrikulumaren ardatz nagusia

Ezagutza ez da informazioa jaso eta gordetzea soilik, ikasketa esanguratsua oinarri duen prozesu sakonagoa eta konplexuagoa baizik.

Ikastolan lantzen diren edukiak benetan praktikoak, funtzionalak eta iraunkorrak izateko, bizitzako egoerei aurre egiteko balizkoak eta transfergarriak izan behar dira. Horregatik hainbat metodologia eraginkor eskaintzen dizkiegu gure ikasleei: 

  • Aurkikuntza eta esperimentaziorako tailerrak eta espazioak
  • Arazoen ebazpenean oinarritutako ikas-proiektuak (PBL)
  • Simulazioak eta rol-playingak
  • Linked Spaces metodologia (ikasketa espazio birakariak)
  • Proiektu multidiziplinarrak – UDIN eta STEAM
  • Ikerketa zientifikoak – Zientzia kalean
Jolasean eta entsegu-errorean oinarritutako ikasketa

Gizakiok eginaren eginez garatzen ditugu trebeziak eta horretarako ezinbestekoa da entrenamendua. Baina ez edozein motatakoa. Entrenamendua entsegu-errore bidezko ikasketan oinarrituta badago eta gainera ludikoa eta motibagarria bada, eraginkorragoa izango da.

Horregatik ikasleek zenbait trebeziren entrenamendu autonomorako eta ludikorako, formatu ezberdinetako hainbat material (manipulatiboak, mahai jolasak, app-ak, robotak…) daukate beraien eskura.

Ikasketa eta arreta pertsonalizatua 

Ikasle bakoitzaren ikasketa erritmoak, gaitasunak eta beharrizanak ezberdinak dira, beraz “denontzako berbera” ez da formula pedagogiko egokia. Ikasleek aukera ezberdinak dituzte ikasketa eta garapen bide indibidualak erabakitzeko eta sendotzeko:

  • Kurrikulum aberastua, egokitua eta malgua
  • Banakako errefortsu akademikoak
  • Konplexutasunaren arabera mailakatutako erronka eta azalpen pertsonalizatuak
  • Eskolaz kanpoko ekimen kulturalak eta akademikoak (proiektuak, lehiaketak…)
Autoikasketa eta autoebaluazioa

Ez dago ikasketarik norbere akatsen eta ahulezien kontzientziarik gabe. Horregatik ikasle bakoitzak bere gaitasunen ikuskapenerako eta ebaluaziorako estrategiak garatzeko aukerak ditu.

Horrela, hobekuntza plan pertsonalak diseinatuz, autoerregulatu eta “hasi” egiten dira. Erabiltzen ditugu tresna esanguratsuenak:

  • Autoebaluaziorako txantiloiak 
  • Puntu sistema (jarrera egokiak saritu eta ezegokiak hobetzeko)
11
11
Bizikidetza 

Gizakiok sozialak garen einean, gure inguruko pertsonekin interakzioan aritzea funtsezkoa zaigu. Baina elkarreragin hori benetan errespetuzkoa eta produktiboa izatean datza gakoa.

Horregatik ikasleek txikitatik bizikidetza osasuntsu eta positibo baterako trebeziak garatzen dituzte honakoen bitartez:

  • Berdinen arteko ikasketa kolaboratiboa eta kooperatiboa
  • Garapen sozioemozionalerako programa
  • KIVa, jazarpenaren kontrako programa
  • Bizikidetza batzordeak eta komisioak
  • Arduradunen sistema birakaria
  • Zerbitzu bidezko ikasketa
  • Proiektu solidarioak
Ikasle batzordeak

Lauaxeta ikastola osatzen dugun kideak komunitate baten partaide gara. Horrexegatik Lehen Hezkuntzatik ematen diegu gure ikasleei komunitate horretan parte aktiboa hartzeko aukera.

Ikasle batzorde hauek, ikastolako izaeraren bereizgarrietako bat dira eta ezinbestekoak dira gure egunerokotasuneko elkarkidetzak aurrera egin dezan:

  • Euskara batzordea: euskararen erabilera indartzeko eta finkatzeko helburu duen batzordea.
  • Agenda 21: Garapen Iraunkorreko Helburuak ezagutarazteko eta betearazteko helburu duen batzordea.
  • Garbizale batzordea: Ikastolako kanpo ingurua garbi eta txukun mantentzeaz arduratzen da
  • Liburutegi batzordea
11Lauaxeta Ikastola
11
Adin desberdinetako ikasleen arteko elkarrekintzak

Lauaxeta ikastolan elkarrekin ikasten dugu; gaztetxoak nagusiagoekin eta nagusiak gaztetxoagoekin.

Horrexegatik, ikasleek beraien ikasketa ibilbidean zehar elkarrekintza anitzak burutzen dituzte adin desberdinetako ikasleekin zerbitzu bidezko ikasketa programaren barruan:

  • Xakea
  • Ludoteka zerbitzua
  • Antzerki saioak
  • Esperimentu magikoak
  • Erlaxazio saioak
Laia proiektua eta Eskola Ortua

Proiektu honen izarra Eskola Ortua da.

Honi esker, ikasleak ingurumen-hezkuntza bereganatzen dute ikasleek, eta ingurunea errespetatzen, gizakien arteko eta gizakien eta naturaren arteko harremana ulertzen ikasten dute ikas-proiektu ezberdinen bidez:

  • UNESCOko Garapen Iraunkorrerako Helburuekin lotutako ekimenak
  • Ortuaren zainketa eta uzta batzea
  • Salerosketa – Urriko Azoka

Laia proiektua

Hezkuntza emozionala

Gure ikasleak zoriontsuak izan daitezen nahi dugu, eta hori lortzeko hainbat trebezi garatu behar dituzte: autoestimua, autoerregulazioa, konfiantza eta ausardia, autonomia, baikortasuna…

Ikasleek bere bizi akademiko guztian zehar hainbat aukera izango dituzte gaitasun guzti hauek garatzeko:

  • Garapen intrapertsonalerako ikas-proiektuak
  • Tutoretza saio pertsonalak
  • Yoga eta meditazio saioak
  • Sonometroa
  • Kronomozolo (denbora kudeatzeko)
  • Lasaitzeko espazioak eta jarreren biziklapena
11
11
Komunikazio eta hizkuntza gaitasunen lanketa espezifikoa

Norbere ideiak eta sentimenduak eraginkortasunez partekatzea ez da ataza erraza.

Horregatik ezinbestekoa da ikasleek komunikazio eta hikuntza gaitasunak esplizituki lantzeko programak eskaintzea eta hare gehiago, eleaniztasuna bultzatuz. Horretarako:

  • Jendaurreko aurkezpenak eta erakusketak
  • LauHaixetara irratia
  • Hizkuntza gaitasun frogak (euskera eta ingelera)
  • Irakurle kluba eta ikasleentzako liburutegiak (irakurzaletasuna)
  • CLIL (inglés Content and Language Integrated Learning) – Science
Sormena eta pentsamendu sortzailea

Gizakiok txikitatik sormenerako berezko gaitasuna badugu ere, inguru hurbilean aukera estimulagarriak aurkitzen baditugu, gure pentsamendu sortzailea eta dibergentea gehiago elikatzen da.

Ikastolan ikasleek hainbat aukera dituzte beraien ideiak kreatiboki adierazteko:

  • Kultura artistikoa: Obra ezagunenen interpretazioa eta representazioa
  • Arte lan libreak eta gidatuak (teknika artistikoak)
  • Design Thinking proiektuak
  • ArkiLego
11
Ipad 1×1, lan egiteko teknologia

Gure eredu pedagogikoak eta curriculum-mailan, eta metodologia- eta ebaluazio mailan batik bat, egiten joaten diren aldaketek, aldaketak ere ekartzen dituzte eremuetan eta azpiegitura informatikoan.

Beraz, etapa honetako ikasleek lan egiteko tresna bat (iPad) izango dute hezkuntza-beharrei eta egiten dituzten berrikuntza-proiektuen beharrei hobeto erantzuteko.

Gailu hori pertsonala da, beraz, gelan normalean erabiltzen dituzten koaderno, arkatz, boligrafo eta bestelakoen osagarria izango da.

11Lauaxeta ikastola
Natur zientziak – Science – STEM

Proiektuka lan eginez, metodo zientifikoa eta prozesu teknologikoak lantzen dituzte Unescoko Garapen Iraunkorrerako Helburuekin batera.

Irakasgai hau, euskeraz gain ingeleraz eskaintzen da 3.mailatik aurrera. Euskeraz ulermen eta adierazmen maila egokia dutenek, edukiak ingeleraz lantzeko aukera izango dute. Proiektu nabarmenenak:

  • Robotika eta programazioa
  • STEAM proiektuak
  • Inspira
  • First Lego League
Gure web bisitariei esperientzia garden eta eroso bat eskeintzeko asmoz, cookie-ak erabiltzen doguz. Gure webgunea erabiltzean, cookie-ak onartzen dozuz. Informazio gehiago nahi izanez gero, bisitatu pribatutasun pribatutasun politika atala.
JarraituPribatutasun politika

GDPR

  • Pribatutasun politika

Pribatutasun politika

Lauaxeta Ikastola, S.Coop. cumple con los requisitos establecidos en la Ley 34/2002, de 11 de julio, de Servicios de la Sociedad de la Información y Comercio Electrónico, en la Ley 56/2007, de 28 de diciembre, de Medidas de Impulso de la Sociedad de la Información, así como en la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, sobre Protección de Datos de Carácter Personal, y su normativa de desarrollo, y a tal fin ha creado este aviso legal.

Web gunearen jabetza

www.lauaxeta.eus domeinua, Lauaxeta Ikastola, S.Coop.ena da
Helbidea: Barrio San Miguel z/g- 48290 Amorebieta-Etxano
Tel.: 946300020
Fax: 946300181
email: mailto:ikastola@lauaxeta.eus
IKF-F48090922

Lauaxeta Ikastola, S.Coop. Familia kooperatiba bat dugu, irabazteko asmo gabea eta Administrazioak interes publikodun bezala zehaztutakoa, euskaldun y eleaniztuna, gizartearekin konprometitua eta osotzen duten pertsonei erabat irekia.

Lauaxetako estatutuak, 1988kop azaroaren 29an onartu ziran eta Elkarte Kooperatiboen Inskripzio Liburuan jasoak, BI-365 zenbakiaz aurkitu daitezkelarik.

Bere helburu soziala, Unibertsitate aurreko hezkuntza zerbitzuak eskaintzea da eta horretarako maila, etapa, ziklo, gradu eta modalitate desberdinak ditu aukeran. Aldi berean hainbat eskolaz kanpoko eta udako ekintza eskaintzen ditu.

Webgunearen helburua

Webgune honek, Lauaxeta Ikastolako familiei edota interesdunei, Lauaxeta Ikastolaren hezkuntza inguruko ekintza, zerbitzu eta albisteen berri ematea du helburu. Webgunea bisitatzeak beronen erabiltzaile bihurtzen du bisitaria eta ohar honetan zehazten beronen baldintzak onartzea dakar berarekin batera.

Lauaxeta Ikastola, S.Coop.ek webgune honetako edukiak hobeagotu, aldatu edota ezabatzeko gaitasuna du, ala erabakiz gero,

Webgune honetako edukiak, familia, ikasle edota interesdunei Informazioa helarazteko helburuz zehaztu dira.

Gune honen bitartez eskaintzen diran eduki oro (testuak, irudiak, soinuak, audioak, bideoak, diseinuak, software,…) Lauaxeta Ikastola, S.Coop.enak dira, edota dagokionean, hirugarren batenak. Hauen erreprodukzioa egin nahi izanez gero, iturriak aipatzea eta gure webgunerako lotura zehaztea beharrezko izango dira.

Lauaxeta Ikastola, S.Coop. ez da webgune honen erabiltzaileek egin dezaketen erabilera okerrari lotutako kalteen erantzule egiten, ezta hauek egin dezaketen arau-hausteen arduradun egiten.

Datuen babesa

Webgune honen bitartez, ate irekiak, kontaktu edota blogari lotutako formulario bidezko informazio eskatzaileen datuak biltzen dira. Inola ere, datuok ez dira hirugarrenen eskutan jarriko eta informazio eskatzaileen zerbitzua betetzerakoan ezabatuak izango dira.

Blogean harpidetutako pertsonak, edozein momentutan eskatu ahalgo dute bertan baja ematea.

Aldi berean, hautagaien datuak ere biltzen dira eta hauek bildutako informazioa ere ez da hirugarrenen eskutan jarriko eta ezabatua izango da, zaharkitua dela ulertzen denean.

Edozein kasutan ere, interesa duenak, bere onespena aldatu dezake, datuak ezabatu edota aldatzeko eskatuz, lopd@lauaxeta.eus idatziz edota San Miguel z/g- 48290 Amorebieta-Etxano helbidera zuzenduz.

Cookiak eta loturak

Wegune honek cookiak erabiltzen ditu, hau dau, ordenagailuan kokatzen diran testu artxiboak, websiteari, bisitarien erabilketaren analisia egiten laguntzeko helburuz. Cookie horiek inoiz ere ez dute informazio pertsonalik jasotzen.

Erabiltzaileak, nabigatzailea ere konfiguratzeko aukera du, cookie hauen instalazioa eragotziz, baina baliteke horren ondorioz webgunearen funtzionaltasun guztiak erabili ezin izatea.

Indarrean dagoen araudia

Aipatutako baldintzak, indarrean dagoen araudiaren araberakoak dira.